‏יום שלישי ‏17 ‏אוקטובר ‏2017  
  מפת אתר מפת האתר הפוך לדף בית הפוך לדף הבית הוסף למועדפים הוסף למועדפים   
חפש באתר    
בריאות | רפואה
 בריאות ראשי  פורומים  ארכיון מאמרים  כתבות וידאו  הרשמת רופאים ומטפלים  רפואה משלימה
 אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

ארכיון מאמרים >

סוכרת: מדריך מקוצר למאובחן הטרי


28.08.09
גיליתם לאחרונה שאתם חולים בסוכרת? להלן 6 צעדים שיעזרו לכם להתמודד עם המחלה
 
גיליתם לאחרונה שאתם חולים בסוכרת? להלן 6 צעדים שיעזרו לכם להתמודד עם המחלה, בתוספת טיפ חשוב אחד: אם תרדו במשקל, תשפרו את לחץ הדם ואת רמת הסוכר בדם, והשיפור ישמר לאורך זמן, גם אם תעלו במשקל לאחר מכן

לפי מחקר חדש, שהתפרסם באוגוסט 2009 בכתב העת הרפואי Diabetes Care, ייתכן שחולי סוכרת יוכלו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה.

לפי המחקר, לאנשים שירדו במשקל ב-18 החודשים שלאחר האבחון כחולי סוכרת מסוג 2, היו יתרונות שנשמרו לאורך זמן, גם אם השמינו לאחר מכן. סיכוייהם להגיע לרמות הסוכר ולחץ הדם הרצויות היו טובים פי שניים מאשר אצל אנשים שלא ירדו במשקל, למרות שבתום המחקר בן ארבע השנים, רובם העלו בחזרה את הקילוגרמים שירדו.

חוקרים מעריכים ש"הזיכרון המטבולי" יכול לעזור בהסברת תוצאות אלה. כלומר, ככל הנראה, לבקרה מטבולית מוקדמת יש השפעה ארוכת טווח על התוצאות הקליניות. הסבר אחר הוא שהמחקר לא נמשך זמן רב מספיק: "אפשרות אחת היא שאילו היינו ממשיכים את המחקר, היתרונות שהיו לאנשים אלה היו נעלמים", אומר גרג ניקולס, אחד החוקרים בניסוי זה.

תהיה הסיבה אשר תהיה, המחקר פשוט מוסיף יתר תוקף להמלצות הקיימות כבר למאובחנים טריים בסוכרת מסוג 2, המעודדות אותם לרזות. "כדי שתהיה השפעה משמעותית על רמות הגלוקוז, צריך לרדת רק 5-7 אחוזים ממשקל הגוף", מדגיש אום גנדה, רופא בכיר במרכז ג'וסלין לסוכרת ומרצה בבית הספר לרפואה באוניברסיטת הארוורד.
לאדם שאובחן לאחרונה כחולה סוכרת יש עוד כמה דברים לעשות כדי להפחית את הסיכון לסיבוכים. לפניכם עוד 6 המלצות מעבר לירידה במשקל, המתבססות על המלצות התאחדות הסוכרת האמריקנית:

1.פנו לרופא קבוע: אם עדיין אין לכם רופא קבוע, דאגו שיהיה לכם רופא קבוע שיוכל לטפל בכם באופן שוטף כדי לדאוג שלחץ הדם, הסוכר בדם והכולסטרול שלכם יהיו בטווחים המומלצים. שימו לב: רוב החולים אינם זקוקים לרופא המתמחה בסוכרת מיד לאחר האבחון.
2. למדו על המחלה: מצאו מישהו בקרבתכם שיוכל לסייע לכם ללמוד על המחלה. עבודה צמודה עם מומחה כזה תגרום לכם להרגיש שאתם שולטים במצב, ותפחית את סף החרדה.
3. התעמלו: התאחדות הסוכרת האמריקנית ממליצה על 30 דקות של פעילות גופנית נמרצת ברוב ימות השבוע. ההתעמלות יכולה לשפר את רמת הסוכר בדמכם גם אם לא תרדו במשקל.
4. טלו את התרופות שאתם צריכים: בקשו מהרופא מרשם למטפורמין. זוהי תרופה גנרית ולא יקרה שיכולה לעזור לכם לשמור על רמת הסוכר בדם, ויש לה תופעות לוואי מעטות בלבד. אם אתם סובלים מכולסטרול גבוה, בקשו מהרופא גם מרשם לסטטין. אם עברתם את גיל 40 ואתם סובלים ממחלת לב כלשהי, טלו אספירין כל יום.
5. קבעו ביקורים שוטפים אצל הרופא לבדיקות: לכל הפחות, תזדקקו לבדיקות שנתיות של העיניים והרגליים, ובדיקת רופא שיניים פעם בחצי שנה.
6. רתמו את בני המשפחה: קל יותר לבצע שינויים באורח החיים כשכל המשפחה נרתמת למען המטרה. קשה לאכול ירקות בארוחת הערב אם כולם אוכלים צ'יפס, והרבה יותר כיף לצאת להליכה יומית עם מישהו מאשר ללכת לבד.
 

מאת: ד"ר אסנת רזיאל כירורגית, מומחית בניתוחי הרזייה, המנהלת הרפואית של מלב"י - המרכז הרפואי לטיפול בהשמנת יתר, מקבוצת אסיא מדיקל


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה