תהליך העסקה, תגדיל מרחביה את החזקותיה ברמדי לכ-8%. חלקה של מרחביה, בתמורה מעסקת המכירה, מוערך בסכום הגדול פי 2 עד 7 מהסכום הכולל שהשקיעה ברמדי
מרחביה אחזקות והשקעות(סימול: מראח), חברת השקעות ישראלית המתמחה בחברות צעירות בתחומי מדעי החיים, הודיעה אתמול (ראשון) כי חברת הפורטפוליו רמדי (RMDY, מוחזקת 6% בזמן הרכישה) נמכרה בתמורת מקסימלית של 46 מיליון דולר. ההכנסות השנתיות של רמדי בשנת 2018 עמדו על כ-2.5 מיליון דולר, והנהלת החברה צופה צמיחה דרמטית בהכנסות בשנים הקרובות. לרמדי כ-30 לקוחות בארה״ב ובישראל, המניבים לה כבר הכנסות שנתיות בהיקף של מספר מיליוני דולרים, ביניהםMedtronic, Merck, American Heart Association, Dana Farber, Jefferson, Moffit, VNSNY, Mobe Health.
חברת רמדי נוסדה על ידי ד"ר עמיר קישון, בנו של אפריים קישון. החברה מפתחת ומפעילה מערכת המספקת קשת שירותים דיגיטליים הנדרשים ליצירת קשר מקוון עם חולים. מערכת זו מאפשרת פתרונות עקיבה אחר נתונים המדווחים על-ידי החולים עצמם, בין אם באמצעות ציוד מקוון או באמצעות דיווח עצמי, פתרונות אינפורמציה ולימוד לחולים, מערכות טפסים, שאלונים וניהול לוחות זמנים וכן קשת רחבה של פתרונות תקשורת שכוללים ווידאו, אודיו וטקסט. הפלטפורמה של רמדי מספקת גם פתרונות לצוות או למוקדן הרפואי הכוללת ניהול קהיליית החולים, תיק חולה, ופתרונות תקשורת עם החולים.
בתהליך העסקה, תפעל מרחביה לממש את האופציה שיש לה, ותגדיל את החזקותיה ברמדי ב-8% וזאת בתמורה לסך של 500 אלף דולר, שיקוזזו מתמורת העסקה שמגיעה לחברה. עם השלמת העסקה, חלקה של מרחביה בתמורה הכוללת לאחר הקיזוז כאמור עשוי להיות בסך של בין כ-1.1 לבין כ- 3.7 מיליון דולר. סכום זה גדול פי 2 עד 7 מהסכום הכולל אותו השקיעה החברה ברמדיכ-500אלף דולר.
במסגרת תנאי ההסכם, תשלם החברה הרוכשת, אופטימייז, תמורה מיידית של 8 מיליון דולר במזומן ו-8 מיליון דולר במניות אופטימייז אר אקס. העסקה כוללת תמורה עתידית של 30 מיליון דולר בכפוף להשגת יעדי מכירות בשנים 2020-2021. מחצית מהתמורה העתידית היא במזומן ומחציתה במניות אופטימייז אר אקס. כך התמורה העתידית המקסימלית עומדת על 46 מיליון דולר.
אופטימייז אר אקס(נאסד"ק:OPRX), החברה הרוכשת, מתמקדת בפיתוח וייצור של פלטפורמה טכנולוגית מבוססת ענן ליותר מ-50% מספקי שירותי הבריאות בארה"ב. באמצעות אותה פלטפורמה, המשתרעת על כל התחומים והתמחויות הטיפול, מובטחת זרימת מידע בזמן אמת בין מטפלים למטופלים לספקי שירותי בריאות, ייעול של תהליך הטיפול ובכך שיפור של תוצאות הטיפול, גם כאשר המטופלים אינם נמצאים במרפאה או בבית חולים. כמו כן, מדובר בפלטפורמת קידום מכירות לספקים בתחום הבריאות, המאפשרת ערוץ תקשורת ישיר הן עם גופים גדולים דוגמת בתי חולים ומרפאות והן ישירות עם החולים.