אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 תרופות ללא מרשם ותוספי תזונה
תרופות ללא מרשם
Nicorette
Nicotinell
Nicotinell TTS
Niqutin CQ
לפני שימוש בתרופות יש לעיין בעלון לצרכן ולהיוועץ ברופא/רוקח !
(אנציקלופדיה) הרגלים מזיקים > הפסקת עישון

הפסקת עישון



עישון סיגריות הינו הסיבה העיקרית למחלות סופניות כגון מחלות לב וריאה, כלי דם, שבץ מוחי, סרטן ועוד.גם עישון פסיבי מסוכן. לאנשים שנמצאים ליד המעשנים הסבירות לחלות במחלות הנ"ל עולה ב - 45%.

עישון - גורם הרעלה כרונית של הגוף. רעלי הטבק מגיעים לתאי הגוף ופוגעים בהם בצורה בלתי הפיכה לאורך זמן. את נזקי העישון ואת ההחמרה במצב הבריאות מתחילים להרגיש רק אחרי מספר שנים. כל מעשן אומר לעצמו: אולי לי זה לא יקרה. אדם מהמר על הבריאות ומשחק ברולטה רוסית. במוקדם ובמאוחר יתחיל כל מעשן להרגיש את נזקי העישון: שיעול, חולשה, כאבים או חלילה אבחון מחלה חמורה ע"י רופא.

90% מהמעשנים אחרי גיל 40 מגלים רצון להפסיק לעשן או לפחות להקטין את המכסה היומית של הסיגריות שהם מעשנים במהלך היום.

כדי להפסיק לעשן אנחנו צריכים רצון והשתדלות. נפרט:

רצון. הכוונה לרצון להפסיק לעשן ללא היסוס בנוסח: "בוא ננסה, אולי יצא מזה משהו". הרצון צריך להיות ברור וצלול – אני הולך להיגמל מהעישון ! נקודה !

ההשתדלות. הכוונה להקפדה על ביצוע כללים פשוטים שיעזרו לנגמל.

המלצות לטיפול עצמי

· יש לקבל החלטה שקולה וסופית להיגמל מהעישון!

· כתבו רשימת התועלות שהפסקת העישון תקנה לכם ולמשפחתכם.

· הכריזו לפי בני המשפחה והחברים על החלטתכם להפסיק לעשן וגם תציעו לאלה מהם שמעשנים להצטרף למשימה ברוכה זו.

· היפטרו מסיגריות. אין להחזיק אותן לא בבית, לא בעבודה ולא לטלטל אותן בכיסים, תיקים וכד'. מעכשיו הסיגריות הן בחזקת "מוקצה".

· בבית, במקום העבודה או הלימודים סלקו את כל האבזרים הקשורים לעישון (מאפרות, קופסאות של סיגריות, מצתים, גפרורים וכ"ד)

· כבסו ונקו את כל הבגדים כדי להיפטר מהריח של הסיגריות.

· התחילו בפעילות גופנית סבירה כגון: הליכה, שחיה, רכיבה באופניים וכד'.

· שימו בבית קופת צדקה מיוחדת או/ו קופת חיסכון לכספים שנחסכים עקב הפסקת העישון. ניתן לתכנן רשימת הדברים שתרכשו בכסף שנחסך אחרי חצי שנה/שנה.

· הכניסו פרחים הביתה ותיהנו מהמראה והריח שלהם.

· יש לצחצח את השנים פעמיים ביום וכבר אחרי מספר ימים הצהוב שבשיניים יתחיל להלבין. מומלץ גם לבצע הלבנת השיניים והסרת אבן במרפאת שיניים.

· השתדלו לצמצם מגע עם מעשנים לפחות במשך החודש הראשון של הגמילה.

· החזיקו כל הזמן משהו בידיים : טלפון נייד, עיפרון, עט, ספר תהילים, מהדק וכד'.

· מדי פעם הכניסו לפה במקום הסיגריה סוכרייה, מסטיק, תפוח עץ, גזר או דבר אחר.

· יש להרבות בשתייה (אם אין התוויות נגד). צריכה מוגברת של נוזלים תתרום לניקוי מזורז של הגוף מהרעלים. (עדיפות למים מינרליים).

· ברגע של חשק לעשן הסתכלו על השעון. תגלו מהר מעוד שכבר אחרי מספר דקות החשק נחלש או חולף לחלוטין. ניתן גם לשתות מים או מיצי פירות או ירקות. זכרו, גמילה מניקוטין זה כמו עקיצה של יתוש. אם לא נתחיל לגרד הכל יעבור בשלום.

· הסתכלו על המעשנים כמו על אנשים חולים. הרבי יותר כייף להיות בריא. תרחמו על המעשנים ותשמחו שאתם לא אתם.

בהצלחה רבה!

רפאל רוזנסקי (M.Sc., Dip.Ac.) - מטפל ב רפואה סינית ומנהל מרפאת רפאל ל רפואה משלימה. בטיפולים משלב מגוון שיטות ריפוי טבעיות ולרבות דיקור סיני. פיתרון לבעיות גוף ונפש, כל סוגי הכאב, עייפות, דיכאון, בעיות נשים, פוריות,הרזייה ועוד. למרפאת רפאל סניפים בתל אביב וראשל"צ.

התקשרו עכשיו טל' 054-5721258


תגיות: הרגלים מזיקים, הפסקת עישון, גמילה מעישון, סמים, גמילה מסמים, קפאין, מריחואנה, אקסטזי
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה