אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) גיל הזהב >

בעיות גב בגיל הזהב


6.12.18
גיל הזהב הוא גיל שמביא עמו הרבה נחת, אבל גם הרבה בעיות בריאותיות וביניהן גם בעיות גב. במאמר זה נעסוק בדרכים למנוע בעיות אלו ולעזור למי שסובל מהן

ה"מתנות" של גיל הזהב

לצד האפשרות ליהנות מהמשפחה המתרחבת ומהיכולת לקבוע באופן עצמאי את סדר היום, גיל הזהב כרוך גם שינויים בגוף ובקו הבריאות ואיברים שונים בגוף מתחילים לתפקד באופן שונה ואף לכאוב. כאבים אלו יכולים להשפיע משמעותית על איכות החיים של האדם המבוגר ומן הראוי לעזור לו ליהנות משארית חייו ככל שניתן.

מבחינת ההשפעות של הגיל על הגב באופן ספציפי, פעמים רבות מדובר על כאבי גב שרירים נוקשים וקשישים רבים אף סובלים מעקמת בשלבים שונים ובדרגות חומרה שונות. תופעות אלו נוטות להתפתח ולהחמיר ככל שהזמן עובר ובעיקר אם הן לא מטופלות.

דרך הגב

הגב שלנו הוא מה שמחזיק אותנו בכל פעם שאנו יושבים, עומדים או הולכים. למעשה, כשהוא כואב, הוא מורגש גם כשאנו רוצים להחליף תנוחות בזמן השינה. היות שהוא גם סוחב הרבה משקל והרבה מתח לאורך החיים, רבים מאתנו נוטים לסבול מכאבי גב כבר מגילאים צעירים. לכן השמירה על הגב חשובה כל כך ובניגוד לאיברים פנימיים שונים, על הגב קל יחסית לשמור וגם קל יחסית להקל על הכאבים.

איך עושים את זה?

שמירה על הגב צריכה להיעשות כבר מגיל צעיר ועל הדרכים לעשות זאת נרחיב בהמשך. אבל כשהוא כבר כואב חשוב למצוא את הדרכים להקל עליו ולספק לו את התנאים הדרושים לו לשם הקלה לפחות לאורך הלילה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות מיטה מתכווננת, שבעזרתה הוא יקבל תמיכה מלאה ואת האפשרות להיות בתנוחה הנוחה לו ביותר.

מניעה

מניעה מוחלטת של כאבי גב בגיל הזהב היא די בלתי אפשרית. אבל בהחלט ניתן להאט את התהליך וליהנות משנים נוספות נטולות כאב! לדוגמה, התכופפות באמצעות הברכיים ולא דרך הגב יכולה להפחית משמעותית מהלחץ המופעל על שרירי הגב. כמו כן, גם שימוש במיטה נוחה ומזרן איכותי יכולים ליצור שינוי משמעותי כבר מגיל צעיר ולהשפיע לא פחות גם בגיל הזהב.

שמירה על הגב בגיל הזהב

בגיל הזהב, כשהגב כבר כואב ולא מאפשר תנועה כבעבר, חשוב לשמור עליו לא פחות מאשר בגיל הנעורים. לכן מומלץ לתת לו מנוחה איכותית באופן קבוע בדרכים שונות. בין אם מדובר על עיסוי טוב, על אימון של יוגה או פילטיס וכדומה וכמו כן מומלץ גם להשתלב בסדנאות שונות, בהן ניתן ללמוד על שמירה על אורח חיים בריא כדוגמת תזונה, פעילות גופנית מותאמת. בנוסף, מומלץ לפנות גם לטיפולים כדוגמת דיקור סיני, הידרותרפיה וכו'. כך ניתן לשמור על הבריאות הכללית של הגוף וכמובן – גם של הגב.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה