אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר
(אנציקלופדיה) חדשות בריאות >

כללית מרחיבה את שירותי הסלולר: משיקה שירות 'רופאי ילדים און־ליין' בסמארטפון


26.8.13

כללית מרחיבה את שירותי הסלולר:

משיקה שירות 'רופאי ילדים און־ליין' בסמארטפון

שירות "רופאי ילדים און־ליין", שירות ייחודי שמציעה כללית, מתרחב ויינתן בשיחות וידאו באמצעות הסמארטפון. מדובר בהרחבה של שירות דגל של כללית, "רופאי ילדים און־ליין" שבו ניתנים מידע והכוונה ראשוניים באמצעות שיחות וידאו צ'ט.

לדברי סמנכ"ל וראש חטיבת הקהילה בכללית, מיכאל אורן: "הנתונים ומחקרי שוק שאנו עורכים מלמדים על מגמה מתמשכת של מעבר לצריכת מידע ושירותים בסמארטפון. כללית, שמובילה את מהפכת שירותי האון־ליין בענף הבריאות בישראל, פועלת כל העת להתאים את השירותים הרפואיים למגמות הללו. אנחנו מאמינים שעלינו להציע ללקוחות שירותים שאותם ניתן לצרוך בכל מקום ובכל זמן".

אורן מוסיף "שירות רופאי ילדים און־ליין נועד להעניק הכוונה ומידע רפואיים ראשוניים, בשעות שהמרפאות סגורות, והוא נוסף לשירותים קיימים אחרים שמציעה כללית. בשלוש השנים שבהן פועל השירות זיהינו אצל הלקוחות צורך בפלטפורמה וידאו סלולרית וכעת - עם הרחבת השירות גם לסמארטפון - הלקוחות יוכלו ליהנות מהשירות, ללא תלות במיקום ובנגישות למחשב נייח".

על הרגלי השימוש בסמארטפונים ניתן ללמוד ממחקר שנתי של Google ו-Ipsos MediaCT ממנו עולה כי 57% מהישראלים הם בעלי סמארטפון. מדובר בשיעורי חדירה גבוהים ביותר ביחס למדינות אירופה. בכל הנוגע לשימוש בטלפון, ישראלים מובילים על פני אירופה וארצות־הברית: הם גולשים יותר באינטרנט בסמארטפון (93%), מחפשים יותר במנועי חיפוש (86%), משתמשים במפות ומתעדכנים ברשתות חברתיות (82%).

לדברי פרופ' יחזקאל ויסמן, מנהל חדר המיון במרכז שניידר לרפואת ילדים, המשמש מנהל הרפואי של השירות "מדובר בשירות פורץ דרך בארץ ובעולם, הנותן מענה רפואי ראשוני בשעה שמרפאות הקהילה אינן פועלות. הייעוץ ניתן על־ידי מומחים ברפואת ילדים ונעשה תחת פיקוח ובקרה קפדניים כדי להבטיח את איכות הייעוץ. שיחת וידאו במכשיר הנייד מאפשרת לרופאי הילדים המייעצים לראות את הילד החולה וכך נוסף מימד חזותי התורם לשיפור יכולת הרופא להעריך את מצבו של הילד".

בשירות רופאי ילדים און־ליין מטופלות מדי שנה כ-100,000 פניות, כ-8,000 מדי חודש,

מ-800 יישובים שונים ברחבי הארץ. הגיל הממוצע של הילד המטופל בשירות הוא 3 שנים. 51% מהפניות מגיעות מהורים לילדים עד גיל שנתיים. הסיבות העיקריות לפניית הורים בשעות הלילה הן חום גבוה, בעיות במערכת הנשימה, בעיות בדרכי העיכול, מחלות וירליות ומקרים של חבלות קלות.

השירות החדש בסמארטפון מאפשר לנהל שיחת וידאו באמצעות הורדת אפליקציית וידאו ייעודית. רופא הילדים וההורים הפונים לשירות יכולים לראות זה את זה על צג הטלפון החכם – ולהראות לרופא את הילד החולה. השיחה נעשית כאשר כל הרופאים בשירות מחוברים לנתונים רפואיים עדכניים מתוך התיק הרפואי של הילד.

שירות רופאי ילדים און־ליין בסלולר ניתן בין השעות 20:00 בערב עד 06:00 בבוקר, בסופי שבוע ובחגים באמצעות שיחות וידאו בסמארטפון (אייפון ואנדרואיד) ומהמחשב הביתי.

הרופאים מעניקים הנחיה והדרכה להורים, נותנים במידת הצורך הפניות למיון, מרשמים, חידוש מרשמים ואישורי מחלה להורים.

השירותים זמינים ללקוחות הכללית באתר CLALIT.CO.IL, באייפון, באנדרואיד.
 
נועה רון שלום ת"א

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה