אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה > שדרוג מטעמי הילדים לבית הספר

רעיונות מקוריים לשדרוג מטעמי הילדים לבית הספר


יפתח צפריר / 5.9.12
לקראת תחילת שנת הלימודים החדשה: רעיונות מקוריים לשדרוג מטעמי הילדים לבית הספר

מיני סנדוויצ'ונים, סלט פירות יפני וגרנולה לנשנוש

הורים רבים מוצאים את השמירה על תזונת ילדם קשה הרבה יותר עם לכתו לבית הספר. לתזונה ולהרכב המזון המובא מהבית על ידי התלמידים נודעת חשיבות לבריאותם ועל מנת שיוכלו להיות מרוכזים בזמן השיעור ולא רעבים או עייפים.

הנוכחות בשיעור כוללת ערנות, ריכוז והקשבה מרבית, לכן חשוב מאוד שהתלמידים יקפידו על ארוחה מסודרת לאורך שעות יום הלימודים באופן קבוע ובמיוחד בימים בהם יש לימודים ממושכים או מבחנים. ארוחה קלה ומזינה, תגביר את יכולת פתירת הבעיות ותשפר את כושר הריכוז והחשיבה בזמן השיעור. רצוי שתהיה זו גם ארוחה חביבה ומגוונת כך שיהיה בה גם עניין לילד לאכול.

להורים עם תחילת שנת הלימודים החדשה, רעיונות מקוריים לשדרוג מטעמי הילדים לבית הספר, שיגרמו להם גם תזונה טובה וגם הנאה.

מיני סנדוויצ'ונים

חותכים פרוסות לחמנייה (מומלץ ורצוי מקמח מלא) לרוחב ויוצרים מהם סנדוויצ'ונים קטנים ואטרקטיביים. מפאת גודלם, ניתן להכין סנדוויצ'ון בקומות, כאשר בקומה הראשונה ממליץ השף צפריר למרוח חמאה (חס וחלילה לא מרגרינה!) או מעט שמן זית, פרוסת גבינה צהובה וירק טרי ובקומה שנייה להעשיר בגבינה בולגרית או צפתית.

סלט פירות יפני

כיום קיימים בשוק כלי אחסון נוחים וצבעוניים הנסגרים הרמטית. מומלץ לצייד את התלמידים בסלט צבעוני מרענן ומשופד, נוח לאכילה.

חותכים לקוביות קטנות מבחר מפירות העונה- מנגו, תפוח, בננה, אגס, תמר לח ועוד, מערבבים את הפירות החתוכים במיץ לימון טרי סחוט ומשרים 10 דקות ,פעולה זו שומרת על הפירות מפני השחרה. את קוביות הפירות משפדים על קיסם ארוך או שיפוד ואוטמים בקופסת האוכל.

גרנולה לנשנוש

מאכל בריאותי, מתוק וקל להכנה.

מכניסים לתנור (לבחירה): אגוזי מלך, פקאנים, פיסטוקים, גרעיני חמנייה, אגוזי לוז, קשיו ועוד וקולים למשך 30 דקות בחום של 140 מעלות.

קולים שיבולת שועל (גרנולה) בתנור ושומשום במחבת ללא שמן עד השחמה ומצננים.
חותכים לקוביות קטנות פירות יבשים, למשל: חמוציות, צימוקים, משמש, אננס, פפאיה.
מערבבים את כל המרכיבים וסוגרים בשקית הנשנושים להפסקה.
 
בברכת שנת לימודים מוצלחת וטעימה!
יפתח צפריר, שף מסעדת "נופים" בכפר הנופש גונן
 
נטע שושן - תקשורות יעל שביט


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה