אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

(אנציקלופדיה) מחלות דם > טיפים לקנייה נכונה ובריאה

טיפים לקניית מזון באופן נכון על מנת לאזן את רמת הכולסטרול בדם


לימור בן חיים / 14.6.11
טיפים לקנייה נכונה ובריאה בסופר לקראת יום הכולסטרול

הדיאטנית הקלינית לימור בן חיים מציעה מספר טיפים לקניית מזון באופן נכון על מנת לאזן את רמת הכולסטרול בדם

יום המודעות הלאומי ה-2 לנזקי הכולסטרול יוצא לדרך ויתקיים ב-14 ביוני 2011 . מטרתו של יום המודעות הינה העלאת המודעות הציבורית בישראל, לחשיבות בדיקת כולסטרול תקופתית והוא נערך בשיתוף החברה הישראלית לחקר מניעה וטיפול בטרשת העורקים, האיגוד הקרדיולוגי, האיגוד הישראלי לרפואה פנימית, חברת טבע משווקת תוסף התזונה פיטו גארד ומשרד הבריאות.
 
להלן טיפים לקניה נכונה בסופר לרגל יום המודעות מאת התזונאית לימור בן חיים

ככל, מומלץ לחפש מוצרים שהינם דלי שומן רווי, מוקשה ושומן טרנס. גם מוצרים דלי מלחים, שאינם מעובדים וכן, מוצרים העשירים בסיבים.

חלב ומוצרי חלב

· חפש גבינות לבנות רזות עד5% , במבחר סוגים שונים : גבינה לבנה, קוטג', לבנה,ריקוטה גבינות שמנת , גבינות בטעמים.

· העדף גבינות מלוחות עד5% אך במליחות מעודנת כמו : צפתית, בולגרית.

· גוון בגבינות צהובות מופחתות שומן עד5%.

· חפש במקרר מוצרי חלב ניגרים עד 1.5% שומן : יוגורט (טבעי או עם תוספת פרי) , לבן, משקה חלב בחוש .

בשר ומוצריו

· בקש מהקצב חלקי בשר רזים בלבד.

· קנה בשר טחון הנטחן על ידי הקצב מנתח שלם רזה וללא עור. העדף אותו על קנייה של בשר טחון מוכן.

· קנה נקניקי עוף או הודו מנתח שלם בלבד עדיף מבושל על מעושן.

דגים משומרים

· חפש טונה/סרדינים/מקרל המשומרים בשמן זית או קנולה

שמן זית

· בחר שמן זית מאיכות טובה, מומלץ שמן זית כתית מכבישה קרה.

· נסה שמנים נוספים כגוון כמו שמן שומשום, אבוקדו ופשתן.

חטיפים ו'נישנושים'

· קנה גרעיני תירס להכנה עצמית של פופקורן בכך תחסוך בשמן מיותר ומלח.

· נסה גרגרי חומוס, אדממה במקום חטיפים מלוחים שגם באם הם אפויים מכילים שומן בעקר שומן צמחי מוקשה.

· קנה אגוזים, שקדים פירות יבשים אחרים שאינם קלויים או מומלחים. רכוש כל פעם כמות קטנה, באופן זה נשמרים הערכים התזונתיים טוב יותר וכן גם הכמות הנצרכת.

דגני בוקר

· חפש דגני בוקר מלאים ללא תוספות. קנה בנפרד אגוזים, פירות מיובשים ואפילו שוקולד מריר 70% והכן את התערובת בעצמך. בכך תחסוך שומן בעקר מוקשה ורווי , סוכר ומלח מיותרים.

· קנה שיבולת שועל והשתמש בה כבסיס להכנה של הגרנולה שלך.

דגנים מלאים וקטניות

· תייר במדף. נסה כל פעם מוצר חדש כך תהנה ממגוון מוצרים בריאים וגם תגלה מהו הטעים לך ביותר.

ירקות ופירות

· הקפד שיהיו מרכיב גדול וצבעוני בתוך עגלת הקניות שלך. הם מומלצים לקנייה כטריים בעונתם, קפואים, כמיצים ורטבים טבעיים.

לימור בן חיים היא דיאטנית קלינית חברה בעתיד - עמותת הדיאטנים בישראל עובדת בבית חולים ובקהילה בטיפול בחולים ובמניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה. יועצת מדעית לתוסף התזונה פיטו גארד המשווק על ידי טבע המסייע להורדת הכולסטרול ה"רע" בדם (LDL)


תגיות: כולסטרול, כולסטרול גבוה
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה