אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

ארכיון מאמרים >

טיפים לתרגול מדיטציה בבית


29.12.09
מדיטציה הינה כלי יעיל וזמין אשר נמצא איתכם לאורך כל היום! אין צורך במכשירים מיוחדים ובהוצאות כספיות על מנת לתרגל מדיטציה זהו הכלי הזול ביותר והיעיל ביותר שתוכלו למצוא על מנת לחיות חיים רגועים ושלווים יותר
 
כל שעליכם לעשות זה פשוט לפנות לעצמכם מעט זמן במהלך היום בו תוכלו להיות לבד עם עצמכם,לשבת בצורה נכונה עם גב זקוף,לעצום את עיניכם ופשוט לנשום,אם המחשבות יצופו בתוככם אפשרו להם לצוף כמו גלים בים פשוט המשיכו לנשום והתבוננו במחשבות ,התבוננו בגלי המחשבות שלכם כפי שאתם מתבוננים בים או בכל דבר אחר.

חשוב לזכור כי אנו חיים בתקופה שבה אנו רגילים שכל צרכינו מסופקים באופן מידי,בתרגול מדיטציה יש לגלות סבלנות ,יכול להיות שבפעם הראשונה שאמדוט אחווה שקט גדול ויכול להיות שלא,ניתן להמשיל תהליך זה לשתילת זרע,כאשר אנו שותלים זרע באדמה עלינו לחקות ולהמתין,להשקות אותו בהתמדה ולהיות סובלניים ובסופו של דבר הפירות יצמחו!.

הנה כמה טיפים ועצות לתרגול מדיטציה:

1. מספיק מקום וזמן-פנה לעצמך זמן,אם אפשר דאג שהזמן הזה יהיה קבוע בכל יום. כבה את הטלפון,הסר כל מה שמפריע לך,לבש בגדים נוחים,אל תאכל ארוחה כבדה לפני התרגול,נסה להקדיש לפחות בין חצי שעה לשעה ביום לתרגול.

2.מקום נכון-נסה למצוא מקום שמחזק את המדיטציה.כגון:מקום בטבע,מתחת לעץ-יש יתרון גדול בישיבה במדיטציה בטבע,במקום נקי שלא זוהם. אם אין לך אפשרות לתרגל בטבע פנה לך מקום בבית או בחדר,הכן לך פינת מדיטציה קטנה,מאוד יעזור אם זאת תהיה פינה קבועה,אתה יכול לשים שם דברים שעוזרים לך להיכנס למדיטציה כך שכל פעם שרק תראה את הפינה של המדיטציה זה ישרה עליך תחושת נינוחות ורוגע.

3. לארגן אוירה מתאימה:ניתן לשים פרחים,נרות,מוזיקה נעימה,תמונה של מורה או של מקום שנעים לך.המקום שבו מתרגלים מדיטציה הופך בהדרגה להיות בעל ויברציה גבוהה כך שבשלב מסוים תרגיש שהכניסה למדיטציה היא עמוקה ומהירה יותר,התדר שיצרת במקום שלך יעזור לך.

4.לחוש בנוח- הישיבה המומלצת ביותר לתרגול מדיטציה היא ישיבה מזרחית ברגליים מסוכלות. אך יותר חשוב שהתנוחה תהיה נוחה כך שתוכל לשכוח את גופך ולהרגיש בתוך התהליך מאוד רפוי ושקט.נסה למצוא ישיבה נוחה,אל תכביד על גופך יתר על המידה במיוחד בהתחלה,אם אתה צריך עזרה של תמיכה לגב,השג לך,ניתן לשבת על כרית נוחה או אפילו על כיסא אם אתה סובל מכאבי ברכיים חזקים או כאבי גב תחתון.

5.מדיטציה לסוף היום- מדיטציה זאת נקראת "מסך הקולנוע של הזיכרון שלי" והיא מגיעה מהבריגהו יוגה.הבריגהו יוגה הינה שיטה יוגית עתיקה אשר מיועדת לבעלי משפחות, ומטרתה לאפשר לאנשים אשר לוקחים חלק פעיל בחברה ובעשייה לתרגל דרך רוחנית.

מטרתה של מדיטציה זאת להקל על נדודי שינה,ולסייע בשינה טובה.

גם אם אינכם סובלים מבעיות שינה,זוהי מדיטציה נפלאה לסיום היום כאשר במהלכה אנו מתבוננים ביום שהיה ומפנים את עצמנו ליום חדש ולהתחלה חדשה.שבו ישיבה מזרחית,עצמו לאט את עיניכם,קחו מספר נשימות עמוקות דרך האף והרפו עם הנשיפה.המשיכו להיות קשובים ומרוכזים בנשימה שלכם.

בעדינות התחילו לסרוק את היום שעבר עליכם,היזכרו בבוקר ,באופן שבו היום התחיל,בדברים שעשיתם ,לאט המשיכו להתבונן בדברים אשר ליוו אתכם במהלך היום כגון: מקומות בהם הייתם,חוויות אשר חוויתם לטוב או לרע,אנשים שפגשתם וכו' ,תנו לתמונות,למחשבות ולזיכרונות לצוף למעלה,ופשוט התבוננו בהם,בכל פעם שתרגישו כי הריכוז בורח החזירו את המודעות לנשימה.

אם במהלך ההתבוננות במאורעות היום יצופו זיכרונות של מאורעות רווי מתח, או לא נעימים שליוו אתכם במהלך היום הקפיאו את התמונה בדמיונכם הסתכלו עליה לעוד רגע קחו נשימה עמוקה ובנשיפה הרגישו שאתם מרפים ומשחררים את מה שהיה. בעדינות לאחר שסרקתם את מהלך היום שלכם הביאו את עצמכם אל הרגע בו אתם נמצאים אל הנשימה,אל השקט,הישארו עוד מספר רגעים בעיניים עצומות נינוחים ושלווים.

-זמן מומלץ לתרגול המדיטציה הנ"ל בין 10ד' ל20 ד'.
 
מאת: סיגל זעירא , תרפיסטית בכירה ומנחת סדנאות מדיטציה ודמיון מודרך בש.ל.ה -כללית רפואה משלימה

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה