אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

ארכיון מאמרים >

להתחיל בפעילות גופנית למען הבריאות הפיסית והנפשית


08.12.09
מספר עצות להתחלת פעילות ספורטיבית נבונה ובריאה במועדון כושר

די לתירוצי החורף - דווקא עכשיו להתחיל בפעילות גופנית למען הבריאות הפיסית והנפשית

רוב האנשים מעדיפים את הבילוי הביתי בבית בימי החורף הקרים ונדרשים מאמצים גדולים לקום ולצאת אל הקור ולהגיע לחדר הכושר וכמו כל בני אנוש אנו מעדיפים לדחות את העשייה בעיקר בנושא כושר למועד אחר, בתירוצים שונים: אחרי החגים, באביב, מחר וכד'.

אלכס סטוקונוב, מנהל חדר הכושר במרכז קנדה שבמטולה, שזכה בתואר "מר ישראל" שבע פעמים קורא לנו דווקא בחורף להתחיל את הפעילות הגופנית ולהתחיל להתאמן בחדר כושר.

סטוקונוב אומר, כי פעילות גופנית לא רק מועילה ליציבה, מראה נאה ובריאות הגוף, אלא גם תומכת במצב נפשי יציב ובריא. בשעת פעילות גופנית מפריש הגוף הורמונים המייצרים מצב רוח מרומם, ובעיקר בימי החורף הקרים והמדכדכים בצבעם האפור, הפעילות הגופנים יכולה לתרום לתחושה כללית מעולה ולתחושה טובה שישנה שליטה מלאה בגוף ויזמה אישית לתחזוקתו ובריאותו בהווה ובעתיד.

אלכס סטוקונוב מייעץ לעצור ולקבל מספר עצות להתחלת פעילות ספורטיבית נבונה ובריאה במועדון כושר:

  • מומלץ לפגוש רופא לפני תחילת האימונים, להיבדק ולוודא שאין לכם שום הגבלות רפואיות.
  • יש להיוועץ במאמן כושר מוסמך לפני התחלת כל תכנית אימונים.
  • על מנת להוריד במשקל מספיקה פעילות גופנית מתונה.
  • חשוב לבחור נעלי ספורט טובות ונוחות.
  • חשוב מאוד לבצע חימום לפני תחילת כל אימון.
  • פעילות גופנית מומלצת לכל אחד, לא רק למעוניינים להרזות ובמיוחד לאלו החולים בסוכרת, לסובלים מבעיות פרקים או מדיכאון, פעילות גופנית הוכחה כאחת התרופות הטובות והמוצלחות ביותר למחלות אלו.
  • התחילו לאט ואל תצפו לתוצאות מיידיות. מדובר בשינויים פיזיולוגים שדורשים זמן וסבלנות.
  • תוכנית האימונים צריכה להיות הדרגתית על מנת למנוע פציעות.
  • יש לדאוג שהאימונים יחולקו בצורה הגיונית למשך כל השבוע ולא ירוכזו בכמה ימים רצופים (מומלץ להתאמן שלוש פעמים בשבוע, יום אימון יום מנוחה).
  • במהלך האימון בחדר כושר יש לשתות הרבה מים מכיוון שהגוף מאבד נוזלים בזמן המאמץ.
  • מומלץ לסגל לעצמכם הרגלים חדשים ובריאים שכוללים הרגלי אכילה נכונים ופעילות גופנית גם ביום יום. לדוגמא: השתמשו במדרגות ולא במעלית, אל תחפשו את החנייה הקרובה ביותר, גם הליכה של כמה דקות מועילה ובריאה.
  • על מנת לראות תוצאות יש להתמיד בפעילות גופנית.
  • נשים רבות מפחדות להתחיל להתאמן בחדר כושר מחשש לפתח מסת שריר גדולה, אלכס סטוקונוב, מנהל חדר הכושר במרכז קנדה אומר, כי זאת מחשבה מוטעית ומסביר כי המערכת ההורמונאלית של האישה לא בנויה בצורה כזאת שתפתח מסת שריר גדולה, אבל לעומת זאת אישה חייבת לשלב בתוכנית האימונים שלה בחדר כושר אימון משקולות ולבנות מסת שריר בהמלצה נכונה של המאמן, כי רק באמצעות שילוב של אימון משקולות, גוף האישה יכול להתחיל להוריד במשקל, ככל שיהיו יותר אחוזי מסת שריר בגוף כך חילוף החומרים יהיה מהיר יותר, הגוף יהיה מעוצב יותר והתוצאה תהיה הרזיה.
  • מומלץ להתחיל להתאמן בחדר כושר מגיל 14, על מנת לבנות בעתיד מסת שריר, חשוב להתחיל להתאמן בגיל צעיר מכיוון שזה לוקח זמן, מי שמפסיד גיל זה, צריך בעתיד לעבוד הרבה יותר קשה.
  • פעילות גופנית מומלצת גם לאנשים בגיל הזהב, לאלו היוצאים לפנסיה ומתחילים להרגיש חולשה בגוף, לדברי סטוקונוב הכול קשור למערכת ההורמונאלית, ומאוד חשוב במיוחד בגיל מבוגר, לשנות את אורח החיים ולהתחיל פעילות גופנית בהדרגה בשילוב תזונה נכונה.
  • גם לאנשים עם מוגבלויות מומלץ להתחיל פעילות ספורטיבית, זה פשוט מחזיר חיים.

מרכז קנדה - 04-6950370 http://www.canada-centre.co.il/


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה