אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

ארכיון מאמרים >

השנה אוכלים בריא ומסודר!


2.9.9
שנת הלימודים החלה והתזונאית רוזט וייצמן מחברת ג'רנטיק, ממליצה להתחיל את השנה במטרה לשפר את הבריאות בארוחות בריאות יותר

שנת הלימודים החלה והתזונאית רוזט וייצמן מחברת ג'רנטיק,

ממליצה להתחיל את השנה במטרה לשפר את הבריאות בארוחות בריאות יותר: סויה במקום חלב, הרבה ירקות, פירות וחרובים במקום ממתקים

סקר:81% מהילדים מחליטים בעצמם מה לאכול בארוחת הבוקר

60% אוכלים ג'אנק פוד

שנת הלימודים החלה והתזונאית רוזט וייצמן, מנכ"לית חברת הקוסמטיקה ג'רנטיק, המשווקת מוצרי בריאות וטבע, על בסיס מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו וחלבון ממליצה לשלוח את הילד לבית הספר שבע לאחר ארוחת הבוקר. "זו הארוחה החשובה ביותר ביום, היא גורמת לילד לריכוז גבוה ולערנות. מזון הבוקר מתעכל במלואו בגוף, יותר משאר הארוחות וזאת בשל יכולתו להתעכל עד הערב" אומרת וייצמן.

מסקר שפרסמה הממונה על בריאות במשרד החינוך עולה, כי יותר מ- 80% מהילדים קובעים בעצמם מה לאכול בארוחת הבוקר וכ- 60% מהם אוכלים ג'אנק פוד בבית ובחוץ, מה שהופך אותם חשופים בפני בעיות בריאות שונות, חיצוניות או פנימיות, כמו עור הקרקפת, דבר שכיח אצל ילדים שנגרם עקב חוסר ויטמינים, או בעיות עור אחרות כמו פריחות או אלרגיות.

התזונאית, רוזט וייצמן ממליצה: לשתות חלב סויה כתחליף לחלב המכיל הורמונים מהפרה אשר מונעים את ספיגת הסידן בגוף, לשתות בבוקר בכדי לא להעמיס על מערכת העיכול בהמשך היום, לא לשתות חלב סויה יותר מפעמיים בשבוע מכיוון שילדים יכולים לפתח רגישות ואלרגיות לסויה. לאכול מנות מבושלות או צלויות בגריל. לצרוך פירות הדר המלאים בויטמינים ולשתות בארוחת הבוקר כוס מיץ הדרים מלימון, אשכולית, תפוזים ולהוסיף מעט שמרי בירה.

וייצמן מציעה תפריט שאינו כולל שומנים מן החי והמנות המוצעות מיועדות לבישול או על הגריל והסיבה: עיכול טוב ויעיל יותר של המזון, וניצול כל הערך התזונתי.

מס' אפשרויות לארוחת הבוקר:

· ביצה שלוקה, עין או מקושקשת, מוטב ללא החלבון בגלל האוידין שבתוכו המנטרל את סינתזת הויטמינים לדם.

שתי פרוסות לחם עם חמאה צמחית על בסיס שמן זית.

וירקות בכל הצבעים.

· יוגורט עם דגנים מלאים או גרנולה לממהרים.

· טונה, סלט ירקות ואבוקדו + שתי פרוסות לחם מלא מרוח בחמאה צמחית.

אפשר להניח במקרר כלי קטן עם שמן זית שנקרש ולהשתמש בו כממרח.

· בלינצ'ס גבינה + תה צמחים.

· סלט ירקות + טחינה גולמית משומשום מלא + שתי פרוסות לחם או לחמנייה מלאה.

לבית הספר, ויצמן ממליצה על שימוש בממרחים בריאים ומזינים לסנדוויצ'ים: גבינת עיזים, פסטרמה, חומוס שמכינים בבית, תמיד להוסיף ירקות, מומלץ להוסיף פרי, אגוזים, שקדים, פירות יבשים ולהמתיק את השתייה עם מולסה או דבש.

מס' אפשרויות לארוחת הצהריים

ויצמן ממליצה לא להעמיס על מערכת העיכול בצהריים מכיוון שזה גורם לעייפות.

· פעמיים בשבוע מומלץ לאכול דגים כמו בקלה, סלומון, הליבוט וסרדינים בתוספת ירקות: חסה, סלרי, פטרוזיליה, עגבנייה, מלפפון, גזר, קולרבי, צנון, פלפל ונבטים. את הירקות כדאי להגיש בתוספת לימון ושמן זית בכבישה קרה.

· ירקות מבושלים: כרוב, כרובית, גזר, ברוקולי, פטריות, בצל, תפוח אדמה, שעועית ירוקה.

· קטניות לבישול: עדשים, גרגרי חומוס, אורז מלא, חיטה מלאה.

· כקינוח אפשר לאכול פרוסת לחם עם ממרח חרובים, או שוקולד חרובים.

ארוחת הערב היא הארוחה שקובעת את איכות החיים והבריאות, על מנת למנוע השמנה, מיגרנות הפטיות, טעם טפל בפה בבוקר, שקיות מתחת לעיניים וקושי לקום בבוקר. חשוב לדעת שארוחת הערב מתעכלת באיטיות רבה והגוף לא מפיק ממנה הרבה תועלת במיוחד אם הארוחה כבדה ולכן מומלץ לא לאכול חלבון מן החי כמו בשר, עוף, דגים או גבינות אלא רק ירקות ועדיף מאודים או מבושלים, כמו מרק ירקות ללא אבקה, אפשר להוסיף קווקר או דגנים מלאים.

בנוסף, מומלץ לאכול פסטה מחיטה מלאה, והרבה ירקות חיים, אך יש להימנע מאכילת מלפפון, בצל, שום ופלפלים בארוחת הערב מכיוון שירקות אלה קשים לעיכול בערב.

שמירה על תזונה נכונה תקבע את תחושתו של הילד, בריאותו, ערנותו ואף את בריאות עור הפנים והגוף. חברת ג'רנטיק מאחלת לילדים שנת לימודים מוצלחת ובריאה!

ג'רנטיק - http://www.gernetic-israel.co.il/


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה