אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
אבישלום שרון
גינקולוגיה ומיילדות.

דר' משה רויבורט
גינקולוגיה ופריון.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) הריון ולידה >

למה חשוב לקחת חומצה פולית במהלך ההיריון?


14.7.19
חומצה פולית במהלך ההיריון

מתכננת להיכנס להיריון בחודשים הקרובים? בוודאי גם את שמעת את ההמלצה על נטילת ויטמין B9 המסייע בהגנה מפני התפתחות מומים בעובר. מדוע חשוב לקחת אותו? לאיזה פרק זמן? האם הוא מתאים להריונות מכל הסוגים? והאם קיימות דרכים נוספות לצריכת הויטמין? כל התשובות במאמר הבא.

כיצד מסייעת חומצה פולית בהיריון?

חומצה פולית הידועה גם בשמה השני ויטמין B9 מסייעת בבניית תאי הגוף ותורמת לחילוף חומרים תקין.
מחקרים שנעשו בשנות השישים של המאה הקודמת, מצאו כי נטילתה על ידי האם במהלך ההיריון סייע במניעת התפתחות מומים בעמוד השדרה, הלב, מערכת העיכול ומומים הקשורים למערכת העצבים של העובר.

מהו פרק הזמן הנדרש לנטילתה?

יש להתחיל כבר בתחילת ההיריון ואף בתקופה המקדימה אליו (לפחות שלושה חודשים מראש) הסיבה, שנדרש ליטול בתקופה עוד טרם נוצר ההיריון, היא מפני שנדרש לצבור רמה מתאימה של חומצה פולית בגוף האם, שתסייע בבנייה תקינה של רקמות העובר שמתפתחות בשלבים המוקדמים לאחר ההפריה.
ההמלצה הגורפת היום היא שנשים בגילאי הפוריות, גם אם אינן מתכננות היריון ייטלו את התוסף כחלק מהשגרה וזאת במטרה לצבור מאגרים תקינים בגוף של ויטמין זה במקרה ונכנסו להריון, שלא תוכנן.
מעבר לכך, מומלץ להמשיך ליטול את החומצה הפולית גם לפרק זמן של שישה שבועות לאחר ההיריון וזאת על מנת למנוע היווצרות של אנמיה אצל האם.
חשוב לציין, הגוף לא מייצר מאגרים של נוספים ומשום כך יש לחדשם על ידי נטילה קבועה של התוסף.

כמה ליטול ביום?

המינון המומלץ הוא 400 מ"ג ביום, זוהי הכמות הקיימת בכמוסה סטנדרטית המשווקת בבתי המרקחת ובבתי הטבע. נשים הנמצאות בהריון בסיכון גבוה נדרשות להיוועץ עם הרופא המטפל בנוגע למינונים. חומצה פולית מוגדרת כתוסף תזונה, ולכן ניתן לרכוש אותה גם ללא מרשם רופא. כאשר קיימת בעיה רפואית ידועה של ספיגת מעיים כמו עודף משקל, מחלת קרוהן וסכרת טרום הריונית נדרש אף מינון גבוה יותר של חומצה פולית באופן משמעותי, גם במקרה זה חשוב להיוועץ עם הרופא המטפל וליידע אותו אודות הרקע הרפואי.

האם קיימות דרכים נוספות לצריכת ויטמין B9?

ניתן לצרוך חומצה פולית גם במזונות עליים ירוקים כמו תרד, אפונה ולפת. היא נמצאת גם בקטניות ומוצרי דגן. כיום אף ניתן לרכוש דגני בוקר המועשרים בה, וגם ניתן להעשיר לחמים ביתיים בה. חשוב לציין, שעקב האחסון ותהליכי הבישול/ קירור של מזון רק חמישים אחוזים מהוויטמין אכן נספג בגוף ולכן נדרש להמשיך לצרוך את הויטמין באופן פומי באמצעות גלולה.

לסיכום,

חשוב ליטול את תוסף החומצה פולית בכדי למנוע מומים ופגיעות נוספות. כמו כן, יש ליטול אותה במשך כל תקופת הפוריות ובעיקר כאשר אין שימוש באמצעי מניעה. הקפידו ליטול אותה בכדי לחדש את המאגרים בגוף ושמרו על עצמכן בזמן ההריון.






 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה