אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) עור ושער >

כיצד נטפח את השיער בתקופת החורף?


30.1.18
רוקחי רשת בתי המרקחת הקהילתיים "ש.ר.מ. פארם" ממליצים

השיער שלנו מושפע מהסביבה, מהאוכל שאנו אוכלים, ממחלות, מהגיל ומהגנטיקה של כל אחד ואחד מאיתנו. חשוב שנדע כיצד לטפח את השיער ולמנוע נשירה לא רצויה ושיער דליל.

רוקחי רשת בתי המרקחת הקהילתיים "ש.ר.מ. פארם" ממליצים מה לעשות וגם ממה להימנע, כדי לשמור על בריאות השיער גם בחורף.

נשירת שיער בריאה וטבעית מתרחשת מדי יום. נשירת שיער מוגברת תתבטא בכמות שיער גבוהה מהרגיל לאחר הברשת השיער או לאחר חפיפתו.

נשירת שיער מוגברת יכולה לנבוע מסיבות שונות, כמו גיל, תורשה, שינויים הורמונליים (בהם היריון ולידה), חוסרים תזונתיים (הנובעים לעתים מדיאטות חריפות, שינויים תזונתיים ובהם מעבר לא מבוקר לצמחונות ועוד), תרופות שונות, לחץ נפשי, ירידה דרסטית במשקל, מזג אוויר, מחלות (כגון: סוכרת, אנמיה, תפקוד לקוי של בלוטת התריס) ועוד.

כדי לשמור על שיער מלא ובריא ועל צמיחתו האופטימלית, חשוב לשמור על תזונה מאוזנת (השיער זקוק לרמה מסוימת של ויטמינים ומינרלים בדם), לטפח ולהגן על השיער, וליטול תוספי תזונה המספקים חלבונים, ויטמינים ומינרליים להזנת הגוף וזקיקי השיער שבראשנו.

רכיבי תזונה החשובים לשיער בריא, שאפשר לקבל מהמזון ומתוספי תזונה

· אבץ – מינרל חיוני שמחסור בו יגרום לשיער דק ושברירי ולנשירה.

· סידן, מגנזיום, נחושת, ברזל וסיליקה – חיוניים לחיזוק שורשי השיער ולצמיחה תקינה.

· קבוצת ויטמיני B ובמיוחד B6 וחומצה פולית – מבטיחים אספקת חמצן ודם לזקיקי השיער, מעודדים את הצמיחה ומסייעים במניעת נשירה. במצבי מתח ולחץ ממושכים כמותם פוחתת.

· ברזל וויטמין B12 – מחסור באחד מהם עלול לגרום לאנמיה ולנשירת שיער.

· ויטמין C – חיוני לבניית קולגן, שמעניק נפח וחוזק לשיער.

· ויטמין D– אחראי על תהליך יצירת הקרטין (חלבון סיבי, היוצר את הרקמות הקרניות של הגוף, ובהן אלו של השיער).

· גופרית – מינרל חיוני לבניית השיער.

· חומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3– משפיעות על צמיחתו התקינה של השיער.

המלצות לטיפוח והגנה על השיער

· טיפול נכון וטיפוח השיער משפיע על בריאותו. בניגוד למיתוס המוכר שחפיפת שיער לעתים קרובות, או מדי יום, תגרום לנשירה – חשוב לדעת שההיפך הוא הנכון, ובעיקר כאשר מדובר על מי שיש לו שיער שומני. גם צביעת שיער אינה יכולה להזיק.

· שימוש בפן חם בעוצמה חזקה ובצמוד לקרקפת, או שימוש במחליקים, עלול לפגוע בגוף השערה ולגרום לנשירתה.

· לאחר חפיפה מומלץ להימנע משימוש בפן: להניח לשיער להתייבש באופן טבעי או לטפוח עליו קלות עם מגבת.

· מומלץ לסרק את השיער בזהירות ובתנועות עדינות בעזרת מסרק עם שיניים רחבות.

· חבישת כובע צמודעלולה לגרום לחיכוך וללחץ מכני, מה שעלול לפגוע בזרימת הדם בעור הקרקפת ובכך להחמיר נשירה של שיער.

· יש להימנע מ"משחקים" עם השיער (משיכה, גלגול, תלישה). גם מתיחה ממושכת של השיער (קוקו או סיכות), עלולה לגרום לתלישה של השערות.

· עלי סרפד – שטיפת הקרקפת בתה סרפד עשויה לגרות צמיחת שיער.

· שמן רוזמרין – שמן רוזמרין עשוי לעורר את זקיקי השערה לפעילות. מדי פעם כדאי להוסיף 10 טיפות שמן רוזמרין לשמפו.

התמודדות עם מזג האוויר

בתקופת החורף יש הבדלים גדולים בין הטמפרטורה בתוך הבית המחומם לבין הקור שבחוץ. הקור מכווץ את נימי הדם וגורם להזנה פחותה של זקיקי השיער, ואילו החום המלאכותי מהמזגן מייבש את האוויר וגורם לחשמל סטטי בשיער. השינויים הללו, שלא פעם מתרחשים פעמים מספר ביום – כשיוצאים לקור וחוזרים לחדר החם – גורמים לא פעם לחוסר איזון בעור הקרקפת ולעור מגורה (אליו מתלווה לעתים קשקשת קלה). כדי למנוע או להפחית את היובש שבאוויר, מומלץ לשים בחדר שבו מפעילים מזגן קערה עם מים או להפעיל מכשיר אדים. כמו כן, כדי לשקם את השיער ולטפח אותו בימי החורף, מומלץ להזין את השיער בלחות, בשמנים ובוויטמינים בעזרת מסיכות הזנה ושיקום ייעודיות לשיער.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה