‏יום רביעי ‏17 ‏אוקטובר ‏2018  
  מפת אתר מפת האתר הפוך לדף בית הפוך לדף הבית הוסף למועדפים הוסף למועדפים   
חפש באתר    
בריאות | רפואה
 בריאות ראשי  פורומים  ארכיון מאמרים  כתבות וידאו  הרשמת רופאים ומטפלים  רפואה משלימה
 אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) אורתופדיה >

משתדרגים? איך בוחרים את המזרן הנכון לכם


10.7.18
רכישת מזרן חדש היא לא פריבילגיה אלא תנאי לשמירה על הבריאות ואיכות החיים. עם זאת, ייתכן ותרגישו מבולבלים לאור מגוון הדגמים והסוגים – אז הכנו לכם מדריך מסודר

לפי המלצות של איגוד השינה הלאומי של ארצות הברית, פעוטות מגיל לידה ועד 3 חודשים צריכים לישון 14-17 שעות ביום, תינוקות מגיל 4-11 חודשים צריכים לישון 12-14 שעות ביום וילדים מגיל שנה עד שנתיים יכולים להסתפק ב-11-14 שעות שינה. לשם השוואה, בגילאי 3-5 מומלץ לישון 10-13 שעות, בגילאי 6-13 רצוי לישון 9-11 שעות ובגילאי 14-17 כדאי לישון 8-10 שעות. לאחר מכן ההמלצות מתייצבות על 7-9 שעות שינה בלילה לבני 18-64 ועל 7-8 שעות בלבד מגיל 65 והלאה.

למרות שכמות השינה הנכונה משתנה מאדם לאדם ותלויה בהרבה גורמים, אין עוררין לגבי האופן שבו היא משפיעה עלינו: שינה משפרת את היכולת של הגוף לפתח מערכות חיסון עצמאיות, היא מגדילה את התפוקה בעבודה ויש קשר בינה לבין קוגניציה וחשיבה רציונלית. מנגד, חוסר שינה בא לידי ביטוי בתחושת עייפות, רוגז, חוסר סבלנות, תוקפנות, קושי בקבלת החלטות וכמובן ישנוניות.

מהאמור לעיל אפשר להבין מדוע השקעה במיטה ושינה ערבה לא צריכים להיות פריבילגיה של בעלי הון ויחידי סגולה. למעשה, כל אחד מאתנו נדרש להתאמץ על מנת להחליף מיטה אחת ל-10-15 שנים ובתוך כך להשקיע בבחירה נכונה של מזרנים אורטופדיים. למזרן יש השפעה ישירה על איכות השינה ובעזרת החלפתו ניתן למנוע המון בעיות בריאותיות.

המרכיבים לשינה ערבה מתחילים בבחירת המזרן הנכון

יש כמה מרכיבים שמאפיינים את המזרן שהכי נכון ומתאים עבורכם. עוד לפני שמשווים בין מזרנים לפי הרכב חומר הגלם העיקרי, סוג התמיכה האורטופדית, הנוחות, הבלאי וההשפעה על הבריאות, צריך להתייחס לפרמטרים אובייקטיביים.

כך למשל בראש הרשימה אנו בוחנים את איכות המזרן, כפי שמשתקפת מהמוניטין של החברה שמייצרת אותו. חברה גדולה, מוכרת ואמינה תעניק תקופת אחריות ארוכה על המזרן ותבטיח שיהיה לנו למי לפנות במקרה של תקלה. מנגד, חברה שמוכרת מזרן בזול עלולה לגרום לנו לשלם ביוקר ולרוב היא גם תשתמש בחומרים באיכות ירודה על מנת להשאיר לעצמה מתח רווחים מסוים.

הדרך לנבא את איכות המזרן היא להתעקש על שקיפות מלאה. כל לקוח חייב לקבל חתך מדויק ומפורט של מרכיבי המזרן, לרבות החומרים שמהם מייצרים את השכבות העליונות והתחתונות, מאפייני ליבת המזרן, גובה, רוחב ואורך והעובי של כל מרכיב. בנוסף, רצוי לקחת בחשבון את סוג הבד שבא במגע עם הגוף ולוודא שמדובר בבד נושם או בעל פתחי אוורור.

דווקא העניין של רכות המזרן עלול להטעות. עד לפני מספר שנים נהוג היה לייחס למזרנים רכים עדיפות, במחשבה שהם נוחים ובריאים יותר. עם זאת, בקהילה המדעית יש כיום קונצנזוס לגבי העובדה שרכות מושפעת מהעדפות סובייקטיביות ומתנוחת השינה המועדפת. המשמעות היא שיש כאלה שמעדיפים לישון על מזרן רך, לעומת אחרים שיסכימו לשלם תוספת מחיר על מזרן קשיח.

במידה ורוכשים מזרן זוגי, מומלץ לברר האם ניתן לייצר לשני בני הזוג שתי דרגות קושי שונות. בכל מקרה כדאי לתת עדיפות לעסקה שבה אפשר לקחת את המזרן לתקופת ניסיון, לבדוק האם במהלך התקופה ניתן להסיר את הניילון ולקרוא בפרטי ההסכם מה קורה אם בתום התקופה רוצים להחזיר את המוצר. למרות שלא בכל חנות נותנים מזרנים לתקופת ניסיון, זה בהחלט מקל על מי שמחליט להשתדרג ולא מצליח להכריע בין האפשרויות שעל הפרק.

איזה הבדלים יש בין המזרנים עצמם?

האיכות והנוחות הם נושאים שכדאי לבדוק לגבי כל סוגי המזרנים, אך בסופו של דבר תמיד מגיעים לשלב שבו אין ברירה אלא להשוות בין דגמים ספציפיים. כאן הדגש הוא על השוואה בין מזרני ספוג, מזרני קפיצים, מזרני ויסקו ומזרני לטקס.

מזרני ספוג ומזרני קפיצים יתאימו לכם אם התקציב נמוך או שלחילופין אתם צריכים פתרונות שינה לאורחים ולא רוצים להשקיע יותר מדי כסף. מזרני ספוג מיוצרים מפוליאוריטן מוקצף ולכן הם מעניקים יציבות טובה אבל הבלאי שלהם מהיר, בעוד מזרני קפיצים מורכבים מחוטי מתכת ובהם התמיכה האורטופדית חלקית והנוחות מושגת על ידי שכבות הריפוד העליונות בלבד.

לשם השוואה, מזרני ויסקו ולטקס מייצגים את המילה האחרונה בתחום והם מיוצרים מטכנולוגיה משוכללת וחדישה. ההבדל הוא שמזרני לטקס עשויים תחליב גומי אורגני ולכן הם נחשבים למוצר סטרילי ואנטי-בקטריאלי, בעוד מזרני ויסקו מיוצרים מספוג חכם שמתאים את עצמו לקימורי הגוף של כל משתמש. שני המזרנים גם מתאפיינים בהתנגדות נמוכה שמאפשרת מעבר נוזלים תקין ללא הפרעות והם מומלצים עבור מי שסובל מבעיות וקשיי שינה.

לסיכום, אם אתם סובלים מפצעי לחץ ורגישות בעמוד השדרה, מזרן ויסקו יספק תמורה מלאה להשקעה. מנגד, מזרני לטקס מומלצים לסובלים מאלרגיות, מזרני ספוג למי שמחפש תחושת יציבות ומזרני קפיצים למי שרוצה לקבל תמיכה מלאה של הגוף.
 
 
 

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה