אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה >

אחת ולתמיד - האם אסור לאכול בלילה?


20.3.18
טיפים להרגלי תזונה נכונים

המצרכים שתשלבו בארוחת הערב הבאה שלכם משפיעים על המשקל והבריאות הרבה יותר מאשר השעה שבה תפסיקו להכניס אוכל לפה. הנה כל מה שאתם צריכים לדעת על אחד המיתוסים העתיקים ביותר בעולם הקולינריה

הרגלי האכילה שלנו נקבעים לפי שורה ארוכה של פרמטרים. ראשית, הם מושפעים מגנטיקה, רקע משפחתי וגיל. שנית, אנחנו מתרגלים לאכול בשעות מסוימות בגלל מקום העבודה, הלימודים, התחביבים או חיי החברה. יש גם משמעות מסוימת לשעות שבהן נבצע פעילות גופנית והשפעה לאופן שבו הרגילו אותנו למיתוסים מסוימים.

אחד המיתוסים שצריך להתייחס אליהם בהקשר של הרגלי תזונה נכונים הוא אכילה בלילה. בניגוד למה שנהוג לחשוב, אכילה אחרי שעה מסוימת לא בהכרח אומרת עלייה במשקל. הבעיה העיקרית היא לא מה אוכלים אלא מתי אוכלים וכמה, ולכן גם מי שאוכל בלילה יכול לשמור על הגזרה בלי שום נקיפות מצפון.

טיפים להרגלי תזונה נכונים

על אף האמור לעיל, צריך לחזור מעט אחורה ולהבין איך נולד המיתוס שלפיו אסור לאכול בלילה. זה קשור ככל הנראה למחקרים שבדקו האם גברים ונשים שאוכלים בין שבע בבוקר לשש בערב עולים במשקל פחות מאשר כאלה שאוכלים בשעות ההפוכות. אותם מחקרים אכן הראו שמי שאכל בלילה השמין יותר ממי שאכל בבוקר, אך הם לא בדקו מה כל אחד מהם אכל.

מחקרים מעודכנים כבר עושים סדר בסוגיה ומבהירים שיותר חשוב לבדוק מה מכניסים לפה, ולא מתי עושים את זה. לפי אותם מחקרים, אנשים רבים מונעים מעצמם לאכול החל משעה מסוימת וכך בסופו של דבר הם מוצאים את עצמם מנשנשים מאכלים לא בריאים. בנוסף, אכילה רגשית שנובעת משעמום בשעות הערב אף פעם לא בריאה ותמיד עדיף לאכול פרוסת לחם משביעה מאשר עוגייה מתוקה.

הטיפ העיקרי בהקשר הזה הוא לאכול ארוחת ערב מסודרת. 3 ארוחות ביום גדולות, משביעות ובריאות מדי יום חשובות הרבה יותר מאשר השאלה האם לנשנש או לא לנשנש משהו קטן משעה עשר בלילה ואילך.

איזה ארוחת ערב כדאי לאכול?

ארוחת ערב מושלמת היא כזו שתגרום לכם להרגיש שבעים. הארוחה יכולה להתבסס על פיצה מרגריטה טעימה במשלוח אם אין לכם זמן להכין משהו אחר, או לכלול סלט שתכינו לבד יחד עם פריכית, גבינה לבנה וביצה.

במילים אחרות, מי שאוכל ארוחת ערב עם ירקות ומשלב בתוכה פחמימות וחלבונים פשוט לא ירגיש רעב. ארוחת הערב יכולה להיות גם בשעה יחסית מאוחרת כל עוד היא חלק מהשגרה, ולא צריכים להרגיש רע בגלל זה.

לסיכום, העניין הוא אף פעם לא השעה – אלא מה שאוכלים והאם באמת רעבים. כל עוד מקפידים על תפריט מאוזן ומגוון אין צורך לשנות את הרגלי התזונה, להפסיק לאכול בשעה מסוימת או להרעיב את הגוף.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה