אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

 נבחרי MedPortal
ד''ר אהרון בני
נטורופתיה.

רפאל רוזנסקי
רפואה סינית .

רוצה להופיע כאן?
(אנציקלופדיה) תזונה ודיאטה >

כך תוותרו על הקפה - 5 סוגי שייקים בריאים לבוקר


5.3.18
שייקים בריאים לבוקר

צריכה מוגברת של קפאין עלולה לגרום כאבי ראש, סחרחורת ועלייה בלחץ הדם אבל יש לפחות 5 סוגים שונים של שייקים לא פחות מרעננים לפתוח איתם את הבוקר. הנה המתכונים המלאים

רובנו מתרגלים להתעורר בבוקר עם כוס קפה. למרות שצריכת קפאין בכמות של 200-300 מ"ג ביום נחשבת תקינה ובהחלט תורמת להתמודדות עם עייפות, יש לקחת בחשבון גם את כוסות הקפה שמצטרפות לרשימה במהלך יום העבודה או הלימודים. לפיכך, צריכה מוגברת של קפאין עלולה לגרום בעיות בריאותיות כמו כאבי ראש, סחרחורות ועלייה בלחץ הדם אבל למזלנו יש דרכים להימנע ממנה.

הנה למשל 5 מתכונים טובים לשייקים בריאים עם פירות שלרוב יש לכם בבית או שאפשר להשיג בקלות:

1. תפוח וקינמון

השילוב הקלאסי בין תפוח וקינמון מוכיח את עצמו כבר עבור מי שמתעורר עייף מאוד מדי בוקר. את המתכון המומלץ תכינו בתוך 3 דקות בלבד כי יש בו רק 5 שקדים, 1 תפוח אדום, 1 בננה, חצי כוס יוגורט יווני דל שומן, חצי כוס חלב ורבע כפית קינמון.

חותכים את התפוח לרבעים ומרסקים את השקדים לפני שהם נכנסים לבלנדר, מערבבים כדקה בפעימות קצרות ומחכים למרקם המושלם עבור הקשית.

2. תרד ויוגורט

מעדיפים שייק בריאותי עם ויטמין A, אשלגן וכמובן ויטמין C? התרד והיוגורט הומצאו בדיוק בשבילכם. המצרכים למתכון הם 2 כוסות של עלי תרד, 1 אגס, 15 ענבים, 170 גרם יוגורט, חצי אבוקדו קצוץ וכף לימון סחוט טרי. מכניסים הכל לבלנדר בלי להתאמץ ומפעילים עד שמרוצים.

3. לחם בננה ואגוזי מלך

אחד הקשיים העיקריים של אנשים שרגילים להתעורר בבוקר עם כוס קפה הוא דווקא הוויתור על מאפה שמנוני ומתוק. הפתרון הוא להכין שייק מלחם בננה בריא ולהוסיף לו אגוזי מלך בשביל סגולות אנטי-דלקתיות.

זה אולי נראה מסובך, אך האמת היא שמדובר במתכון פשוט למדי. כל מה שצריך בשבילו הם חצי בננה, 2 כפות אגוזי מלך קצוצים, חצי כפית תמצית וניל, 1 כפית קינמון, חצי כוס קוטג' וחצי כוס חלב שקדים בטעם וניל. מערבבים את כל המצרכים יחד ומקבלים תערובת אחידה וחלקה בתוך 2 דקות.

4. פירות יער

העולם מתחלק למעריצי פירות יער ולכאלה שלא יכולים להתקרב אליהם. אם אתם משתייכים לקבוצה הראשונה, השייק שלכם צריך לכלול מלבד 1 כוס פירות יער גם חצי כוס מיץ רימונים, חצי כוס מים וחצי כף זרעי צ'יה.

5. שייק טבעוני

האופציה הטבעונית דורשת מכם להתארגן על חצי כוס טופו, 1 כוס חלב סויה, 1 בננה וחצי כף חמאת בוטנים. אם אתם ממש רוצים להתפנק, תוכלו להשתמש בחלב סויה בטעם וניל ולצרף עוד כמה פירות בשביל המתיקות המעודנת והבריאה.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה