אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

ארכיון מאמרים >

כיצד לשמור על מראה עור צעיר


20.03.07
כל מי שהגיעה אל סף גיל ה-30 למדה לדעת, שעורנו איננו נשאר בוהק, מתוח, חלק וצעיר לנצח..

מה לא נעשה כדי להאט את הופעת סימני הגיל הראשונים, לשמור על לוק יפה ואולי גם למחוק כמה קמטוטים מרדניים שהופיעו?...

עם התקדמות הגיל, העור של כולנו משתנה. הוא מאבד ברק, והופך עם השנים לפחות אחיד, בעל גוון יותר צהבהב, נוספים פגמי עור וקמטוטים, ותווי הפנים כבר פחות חדים ו"מורמים". העור פחות אלסטי ומתוח ויותר נפול, יבש וסדוק. לא נשמע הכי מרנין?... נכון, אבל מה שלא עושה הטבע נעשה אנחנו!

זה כרוך במאמץ, אבל התוצאה שווה את זה. אז מה אפשר לשנות?

נצטרך להילחם בשתי חזיתות:

  • לשנות הרגלי תזונה ואורחחיים
  • להיכנס לשיגרת טיפוח-עור ושימוש בתכשירים פעילים...

טיפוח העור מבפנים: תזונה ואורח חיים

אחד הגורמים להזדקנות מואצת של העור הינו הגורם התזונתי. תזונה עשירה בסוכרים,במזון מטוגן, מעובד ובשומנים רוויים, גורמים ליצירת רדיקלים חופשיים בגוף. מהו רדיקל חופשי? זוהי מולקולה לא-יציבה, שגורמת נזקים לרקמות מכל הסוגים. כולל לקולגן ולאלסטין בעור, האחראיים על גמישות העור והמוצקות שלו. גם חשיפה לשמש גורמת ליצירת רדיקלים חופשיים בעור. כיצד נלחמים ברדיקלים החופשיים ההרסניים הללו? באמצעות תזונה העשירה בנוגדי חימצון ובאמצעות הפחתה למינימום של הגורמים ליצירתם של אותם הרדיקלים. חלק מנוגדי החימצון יכולים להגן על העור גם באמצעות מריחתם עליו (בקרם או בסרום).

הנה כמה עצות:

1. הקפידו לכלול פירות וירקות בתפריט היומי שלכם. הם מכילים נוגדי חימצון מגוונים, מלבד סיבים תזונתיים שמונעים חדירת רעלים ממערכת העיכול אל הגוף.

2. השמנים המיטיבים עם העור מצויים בעיקר בטחינה, אבוקדו, שמן זית ודגים, בזרעי פשתן ובאגוזים

3. דנים, ופרט דגי הים הצפוני, מכילים אומגה 3 - חומצת שומן החיונית לעור והקשורה לחיזוק סיבי הקולגן והאלסטין

4. מקרה פרטי של דגי ים הוא הסלומון, המכיל מלבד הנ"ל- את המרכיב DMAE, שנמצא כגורם חשוב באנטי-אייג`ינג של העור

5. מומלץ ליטול תוספי מזון הקשורים בהאטת הזדקנות העור-התוספים העיקריים הם: ויטמין C, ויטמין E, פיקנוגנול, GLA, אומגה 3, חומצה אלפא ליפואית.פירוט על כל תוסף - בכתבה "ויטמינים ומינרלים בשירות העור"

6. השתמשו בקרם בעל מקדם הגנה שבין 15 ל-30 (תלוי בדרגת החשיפה לשמש). אל תדלגו על מקדם הגנה!! מחקרים מעלים, שכ-80% מהאפקט של הזדקנות העור נובע מנזקי שמש! אין צורך במקדם הגנה גבוה מ-30.

7. זיכרו שמתח, לחץ ודאגות משפיעים על מראה העור. העור משקף, ככלל, את מצבנו הפיזי והנפשי.

8. פעילות גופנית הנה ברוכה לגוף וליופי. היא תורמת לסירקולציה טובה של הדם, לפינוי פסולת ולהבאת חמצן לתאים, לתיפקוד טוב של כלי הדם ולבריאות הכללית, שניכרת גם היא במראה הפנים.

9. יש לנקות את העור היטב, בערב, מהאיפור, ומשרידי זיהום האוויר והעישון שנחשפת אליהם. אפשר לפנק אותו במסכה טובה- על מסיכות להכנה בבית, ראי בכתבה נפרדת.

10. התרגלו להחליף את הקמח הלבן בקמח מלא.

11. השתמשו בקרם לחות טוב, המכיל נוגדי חימצון. הם מגבירים את יכולתו של העור להתמודד עם רדיקלים חופשיים. כדאי להתחיל שיגרתהאנטי-אייג`עוד לפני הופעת סימני הגיל! קרמים לקילוף והתחדשות עור הפנים יכילו חומצות אלפא וביתא הידרוקסיות, ונגזרות של ויטמין A. אלה מיועדים לשימוש בשעות הערב והלילה בלבד (לפחות התכשירים הפעילים - המכילים ריכוז אפקטיבי של חומר פעיל).

12.אין קשר בין מחירו של מוצר טיפוח לבין העלות של חומרי הגלם ששימשו לייצורו. לכן, חבל להוציא אלפי שקלים על מוצרים יקרים, מבלי לבדוק האם זה מוצדק. ככלל, רוב מוצרי ה"אנטי אייג`ינג" הנמכרים על מדפי החנויות אינם מכילים ריכוזים גבוהים של חומרים פעילים. לכן, יעילותם מוטלת בספק. ניתן להשיג חומרים מרוכזים יותר אצל קוסמטיקאיות. בררו מה מכיל כל תכשיר, ובאיזה ריכוז. החומצות ההידרוקסיות הנן יעילות החל מריכוז של 8%, ויטמין C צריך להיות בריכוז של 10% לפחות (ישנן נגזרות בהן יספיק ריכוז נמוך יותר ) כדי לפעול. חומצה אלפא ליפואית - 1%, וכו`. אינכם בטוחים כיצד לשפוט תכשיר טיפוח? שילחו שאלה לאתר,ותיענו אישית.

13. הפסיקו לעשן! העישון רע לבריאות ופוגם בעור הפנים. הוא פוגם בכלי הדם (שאמורים להוביל אספקת מזון וויטמינים לתאי העור ולנקז פסולת), הוא גורם לגוון דהוי ואפרורי של העור, גורם לקמטי-עישן אופייניים ופוגם בריקמת העור, בין השאר גם ע"י הרדיקלים החופשיים שהוא מייצר.

14. השתמשו במקדם ההגנה על כל חלקי הגוף החשופים. צוואר, כתפיים וידיים,כולל כפות הידיים, מחשוף וכל חלק גוף אחר.הימנעו מחשיפה לשמש בשעות בהן היא קופחת במלוא עוזה.

15. קחו תוסף מזון של קואנזים Q10. השמש, הרעלנים והגילמדלדלים את חומר התזונה הזה בגוף, וישלו תפקיד חשוב בהגנה על קרומי התא. יש לו גם תפקיד ביצור האנרגיה בתאים. ישנם תכשירי טיפוח המכיליםמרכיב זה, מומלץ לבדוק.

16. אל תתפתו לקנות תכשירי קוסמטיקה שמבטיחים הבטחות שאינן ברות מימוש. אין קרמים המחליקים קמטים ברגע. וקולגן איננו יכול לחדור לעור. מולקולת הקולגן היא הרבה יותר מדי גדולה מכדי לחדור דרך השכבה הקרנית. לאחשוב מה תאמרנה הפרסומות...

17. בניגוד להבטחות של יצרנים רבים, ישנם רק מס` חומרים ידועים, שמשפיעים על שיפור מראה העור. כל השאר הואבגדר ספקולציות, פולקלור ואשליית ה"טבעי זה בריא". חומרים שנמצאו כמועילים לעור הם: רטין A, חומצות הידרוקסיות, ויטמין C, קואנזים Q10, ומס` קטן של חומרים נוספים, עליהם נרחיב בכתבה נפרדת. לגבי חומרים אחרים - בידקו האם יש עדויות להשפעתם על העור. יש לכם שאלה בעניין? שילחו אלינו והמומחים שלנו יבדקו זאת עבורכם.

18. החליפו את הסבונים הקשים בקלינזרים עדינים, שאינם מייבשים את העור. לחות העור היא מרכיב חשוב בהגנה שלו מתנאי הסביבה ומהמראה המטופח שלו. עור לח גם מתקלף (קילוף טבעי) ביעילות רבה יותר. אפשר להשתמש באל-סבון - סבון ללא סבון - המכיל כ-10% סבון בלבד. לסובלים מעור יבש - אין צורך לשטוף את הפנים פעמיים ביום עם סבון, עם הקימה בבוקר - אפשר להסתפק בשטיפה עם מים בלבד.

19. טיפולי אנטי אייג`ינג מסויימים גורמים לגירוי העור. גירוי ודלקת מעודדים הזדקנות העור ע"י שחרור רדיקלים חופשיים. המנעו בכל מחיר מגירוי העור (אפשר להתיר רמה מסויימת, אבל לא גירוי מתמשך). הרגיעו את העור אם התפתח גירוי מתמשך, הפסיקו את השימוש בחומר שגרם לכך, ואם "חייבים" - חיזרו להשתמש בחומר זה בהדרגה ותוך הקפדה לא לגרות את העור בשנית.
 

 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה