אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר
ארכיון מאמרים > אכלנו הרבה סופגניות ולביבות – ומה עכשיו?

אכלנו הרבה סופגניות ולביבות – ומה עכשיו?


29.12.11
אכלנו הרבה סופגניות ולביבות – ומה עכשיו?

אכלנו הרבה סופגניות ולביבות – ומה עכשיו?

כולנו חוטאים לעיתים באכילה לא מאוזנת וזה טבעי.

החוכמה היא לא להתייסר בנקיפות מצפון ולחזור במהירות למסלול.

הגרוע מכל הוא לחשוב שאם כבר חטאנו, אפשר להמשיך בזלילה

מאת: רחל גרנות, מרצה יועצת ומנחת סדנאות לתזונה נכונה*

אז אכלתי יותר מידי סופגניות ולביבות בחג החנוכה או מילאתי את הבטן באירוע משפחתי בכל טוב. מה עשיתי? האם איבדתי את כל ההישגים? איך חוזרים למסלול בלי להתרסק? אלה חלק מהשאלות שעולים בראש של רבים לאחר שאכלו ונהנו.

ניתן להבין את הלחץ שמלווה את השאלות, שמגיע לעיתים אפילו עד כדי פאניקה. הרי חלק גדול מהאנשים מכירים על בשרם את התסריט של ירידה במשקל ועליה חזרה לאחר מכן, בדרך כלל בתוספת ריבית והצמדה, ולא פעם אחת.

ובכן, ראשית, נא להירגע. יציאה מהמסלול כולל עלייה במשקל הם חלק מהתהליך, בעצם, חלק מהחיים. אני משווה את תהליך הירידה וגם השמירה לנהיגה. שיקום מי שלא עשה אי פעם עבירת תנועה (אפילו אם לא נתפס). אז אם נסעתי מעל המהירות המותרת, מה לעשות? להתחיל לזחול או להמשיך ולהגיע למהירות על?

אם נבדוק אנשים רזים "אמיתיים", כאלה שלא מתמודדים עם דיאטות ותפריטים מטורפים, הרי גם הם מידי פעם אכלו יותר ממה שתכננו, גם עלו במשקל. אבל הם לא "מוכתמי דיאטה", כלומר, הם לא מרגישים אשמים, לא מרגישים "לא בסדר", לא חושבים שחטאו ופשענו נגד האנושות. הם פשוט חוזרים לשגרת החיים והכול חוזר לקדמותו.

בואו נשלול ראשית את אותה חשיבה מסוכנת שרבים מאיתנו חוטאים בה והיא "אם כבר אכלתי יותר מידי, אז קדימה, נמשיך בזלילה..." החשיבה הזו כמובן מובילה לכיוון המקרר, מזווה, תנור, לכל הבא ביד. כמה חבל וכמה מיותר.

רבים אחרים מנסים לקזז, כלומר, מנסים לאכול פחות. זה רק מוביל למלחמות עולם. בינינו, אם אכלתי הרבה יותר ממה שרציתי, מה זה ישנה אם מחר אוכל 200 קלוריות פחות? הרי בעצם ניסיון הקיזוז אני לא מפסיקה לחשוב על האוכל, על מה שעשיתי וכו'. מי צריך את כל המלחמות האלה? הן לא מקדמות.

אז מה לעשות, שואלים? פשוט להמשיך הלאה כרגיל. לא בזלילה, אלא בארוחות מסודרות. ואין צורך לחכות ל"מחר", ל"אחרי החג" או כל תירוץ אחר לדחייה.

רבים מאיתנו יודעים לחזור למסגרת למחרת, אולם, לעיתים זמן ההמתנה הזה עד מחר "עולה" באכילה ללא שליטה ובינינו, גם לא מהנה במיוחד.

אז המוטו צריך להיות "הארוחה הבאה כרגיל". ובקשה אישית, נא לא לתכנן איזו ארוחה שמתאימה לאנורקטית. זו צריכה להיות ארוחה טעימה, מהנה ומשביעה.

החזרה המהירה למסלול חוסכת הרבה כאב לב, ייאוש ותסכול וכן, גם מורידה במשקל.

· רחל גרנות, מרצה בנושא תזונה נכונה, יועצת ומרכזת סדנאות לירידה במשקל בהרצליה מדיקל סנטר.


 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה