אודות MedPortal  הרשמה לחדשות MedPortal  תקנון  שאלות נפוצות  צור קשר

ארכיון מאמרים > על מים ובריאות הלב

על מים ובריאות הלב


מאת: הדס יריב / 09.01.11
מדוע המים חשובים כל כך לבריאות הלב?

מאת: הדס יריב, (B.Sc,MBA) טכנולוגית מזון ומנהלת תחום בריאות בחברת מי עדן

היום יותר מתמיד אנו ערים לעובדה כי מים הם המשקה הבריא והחיוני ביותר לגופנו.

מים בריאים, צלולים ונקיים הם גורם מכריע בשמירת הבריאות שלנו, ולא ניתן להקל ראש בחשיבותם.

אולם האם מים הם גם המשקה העיקרי שאנחנו שותים? מדוע בעצם חשובים המים לבריאותנו בכלל ולבריאות הלב בפרט? וכמה מים עלינו לשתות?

בלי מים אין חיים!

המים הם הרכיב העיקרי בגוף האדם ובעלי תפקיד חשוב במיוחד: הם מובילים חומרי מזון, שומרים על טמפרטורת גוף תקינה, מגִנים על איברים פנימיים, משמנים מפרקים, ומסלקים פסולת מהגוף.

כמה מים מכיל גופנו?

תלוי במין ובגיל. אצל נשים נע אחוז המים בגוף בין 50% ל-65%. אצל גברים לעומת זאת נע אחוז המים בין 55% ל-70%. ההבדל נובע מכמות השרירים בגוף. פעילות גופנית קבועה מגדילה את כמות השרירים בגוף, וכך גדל גם אחוז המים בגוף.

ומה בנוגע לאיברי הגוף?

המוח שלנו מכיל כ-85% מים, הדם והריאות מכילים כ-80% מים, והלב שלנו מכיל

כ-70% מים.

על חשיבות המים ובריאות הלב

שתייה מרובה תורמת להפחתת הסיכון למחלות לב. במחקר רחב היקף שנערך במשך שש שנים בקרב למעלה מ-20,000 נשים וגברים בריאים, נמצא כי נשים ששתו יותר מחמש כוסות מים ביום היו בסיכון נמוך ב-41% להתקף לב קטלני בהשוואה לנשים ששתו שתי כוסות מים או פחות ביום. בקרב גברים ההשפעה המגנה של המים הייתה גדולה אף יותר: אלה ששתו יותר מים היו בסיכון נמוך ב-54% להתקף לב קטלני.

כאשר בדקו החוקרים את השפעתם של נוזלים אחרים דוגמת קפה, תה, מיצים שונים, חלב ואלכוהול, לא נמצאה כל השפעה מגִנה אלא להפך: נשים ששתו כמויות גדולות של נוזלים שאינם מים, היו בסיכון גבוה פי שניים כמעט להתקף לב קטלני, ואצל גברים עלה הסיכון ב- 46%.

מדוע המים מיטיבים עם פעילות הלב?

המים שאנו שותים נספגים מהר ובקלות בדם ומדללים אותו, ובכך עוזרים למנוע יצירת קרישי דם. נוזלים אחרים מצריכים עיכול שדורש את העברת המים מהדם למעי, מה שגורם דווקא להעלאת צמיגות הדם ולהגברת הסיכון להתקפי לב.

אז כמה מים לשתות?

האקדמיה הלאומית למדעים בארצות הברית פרסמה לאחרונה המלצות חדשות לצריכה יומית מספקת של מים, בהתאם לגיל ולמין. יש לציין כי כמות השתייה המומלצת תלויה במזג אוויר ובפעילות גופנית – יש להוסיף שתייה בימי הקיץ החמים וכן בזמן פעילות גופנית או מחלה. חלק מכמות הנוזלים הדרושים לנו מגיעים מהמזון.

אז כמה לשתות? הכמות המומלצת היא בין 9 ל-13 כוסות נוזלים, כשהנוזל המומלץ ביותר הוא כמובן מים.

איך נדע ששתינו מספיק?

המדד הנכון ביותר הוא צבע השתן: כאשר צבעו שקוף עד בהיר, אנו סמוכים ובטוחים ששתינו מספיק.

אז למה מי עדן מים מינרליים טבעיים?

מי עדן עומדים בכל הקריטריונים הנדרשים לבריאות גופנו:

  • דלים במלחים ומסייעים לפיכך לשמירה על לחץ דם תקין.
  • הרכבם המינרלי קבוע ויציב ומותאם ביותר לגוף האדם.
  • דלים בחומרים מומסים – נספגים במהירות לדם ולכן יסייעו בדילול הדם ובהפחתת הסיכון להתקפי לב.
  • נקיים ממתכות רעילות, ממזהמים אורגניים ומשאר זיהומים.
  • המים המבוקרים והמפוקחים ביותר – עוברים בקרת איכות קפדנית ורציפה.
  • המים הטעימים ביותר הגורמים לנו לרצות לשתות יותר.

לרוויה !!!


תגיות: מים, לב, בריואת הלב
 
גרסה להדפסה   |   שלח לחבר   |   לארכיון מאמרים
 
 אנציקלופדיה רפואית
עם המלצות לריפוי עצמי
 
 בריאות | אודות MedPortal | תקנון | קישורים | שותפים | הרשמת חברים | הרשמת רופאים ומטפלים | כניסת חברים | צור קשר | שיתופי פעולה